Klubinformation

Klubber i klubben

​Dameklubben i Ærø Golf Klub:

​Fredag kl. 10.00 – turneringsfee 20 kr, tilmelding ikke nødvendig – gæster er velkomne.

Dameklubben arrangerer også fælles udflugter.

Formand: Inge Løfwald, tlf: 24 46 35 79,

mail: inge.loefvald@gmail.com


Driverklubben i Ærø Golf Klub:

Tirsdag kl. 08.30 – turneringsfee 20 kr – gæster er velkomne.

Sidste tirsdag i hver måned arrangeres der udflugt til andre baner.

Kontaktperson: Sigurd Eske Hansen tlf: 62 52 10 11 / 29 25 49 87

mail: sigurdeske@mail.tele.dk

Seniorklubben:

Mandag kl. 09.00 - fee kr. 20.00

Seniorgolf henvender sig primært til medlemmer med handicap over 36 og damer fyldt 55 år samt herrer over 60 år.

Det forhindrer ikke andre medlemmer at deltage, hvis de måtte ønske det.

Kontaktperson: Ebbe Staugaard

Tlf.: 4082 4383 - mail: ebbestau@gmail.com

Vedtægter i Ærø Golf Klub

§ 1 – Navn og hjemsted.

Klubbens navn er Ærø Golf Klub og dens hjemsted er i Ærø Kommune.

§ 2 – Formål.

Klubbens formål er at etablere, eje og forstå driften af en golfbane og organisere de dertil hørende idrætslige aktiviteter, således at klubbens medlemmer kan udøve golfspillet under de bedst mulige forhold.

§ 3 – Organisation.

Klubben skal være medlem af Dansk Golf Union.

§ 4 – Medlemskab.

Såvel aktive som passive medlemmer optages. Kun aktive medlemmer har ret til at spille på banen. Kun personer kan optages som medlem.

Indmeldelse sker skriftligt til bestyrelsen, som periodevis kan begrænse tilgangen af medlemmer af kapacitetshensyn. I så fald føres en tidsprioriteret venteliste.

Medlemskab er bindende for et år, og udmeldelse kan kun ske skriftligt med 3 måneders varsel til den 1. januar.

Intet medlem hæfter for mere end det betalte kontingent samt evt. betalt indskudsbeløb.

Overgangen fra aktiv til passiv medlemskategori kan ske ved skriftlig anmeldelse til bestyrelsen. Ved medlemmets ønske om tilbagevenden til aktiv status optages medlemmet uden om venteliste og uden at betale nyt indskud.

Efter en udmeldelse kan fornyet optagelse ske mod betaling af nyt indskud med placering bagerst på ventelisten.

§ 5 – Kontingent og Indskud.

A.- Kontingent.

Kontingentet fastsættes af generalforsamlingen efter bestyrelsens indstilling og omfatter følgende medlemskategorier:

  1. Aktive seniormedlemmer.

  2. Aktive juniormedlemmer (18 år og derunder)

  3. Passive medlemmer.

B. – Indskud.

Ved optagelse i klubben betaler aktive medlemmer et indskud, hvis størrelse fastsættes af generalforsamlingen.

De af medlemmerne indbetalte indskud kan ikke forlanges tilbagebetalt ved ophør af medlemskab.

§ 6 – Tab af medlemsrettigheder, eksklusion.

Kontingentrestance ud over 3 måneder medfører eksklusion, med mindre bestyrelsen finder rimeligt grundlag til at dispensere herfra. Genoptagelse af medlemskab kan først ske, når hele restancen er betalt.

§ 7 – Generalforsamling

Klubbens øverste myndighed er generalforsamlingen.

Ordinær generalforsamling afholdes på Ærø hvert år inden udgangen af marts måned. Indkaldelse skal ske skriftlig med mindst 14 dages varsel med angivelse af dagsorden.

Generalforsamlingen ledes af en af forsamlingen uden for bestyrelsen valgt dirigent.

Stemmeberettigede er kun aktive medlemmer, som ifølge dansk lov er personligt myndige, med hver en stemme. Der kan stemmes ved fuldmagt.

Beslutninger træffes ved simpelt absolut stemmeflertal. Personvalg sker ved simpelt relativt flertal.

På ethvert stemmeberettiget medlems forlangende skal der afholdes skriftlig afstemning.

Ved valg af bestyrelsesmedlemmer og revisor skal der i tilfælde af kampvalg anvendes skriftlig afstemning efter følgende afstemningsmetode: Der stemmes om samtlige ledige poster på en gang. Hver stemmeberettiget medlem kan stemme på højst det antal kandidater, der skal vælges og kun med én stemme på hver kandidat. Ved stemmelighed skal omvalg straks afholdes efter samme regler mellem kandidater med lige stemmetal, såfremt der stadigt er ubesatte poster.

Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen bestemmer det, eller når mindst ¼ af de stemmeberettigede medlemmer fremsætter skriftlig begæring herom til bestyrelsen med angivelse af de forslag, der ønskes behandlet.

Den ekstraordinære generalforsamling skal afholdes inden 4 uger efter begæringens modtagelse, og indkaldelse skal ske med mindst 8 dages varsel på samme måde som indkaldelse til ordinær generalforsamling.

Over forhandlingerne på generalforsamlingen føres en protokol, som underskrives af dirigenten.

§ 8 – Dagsorden m.v.

Dagsorden for den ordinære generalforsamling er følgende:

1: Valg af dirigent.

2: Beretning om klubbens virksomhed i det forløbne år.

3: Fremlæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

4: Forelæggelse af budget, medlemskontingenter og indskud til godkendelse.

5: Forslag fra bestyrelsen.

6: Forslag fra medlemmerne.

7: Valg af bestyrelsesmedlemmer (og evt. suppleanter).

8: Valg af revisor og revisor-suppleant.

9: Eventuelt.

Forslag fra medlemmerne skal, for at kunne behandles på en ordinær generalforsamling, være indgivet skriftligt til bestyrelsen senest den 1. februar. Forslag fra medlemmer og bestyrelsen skal omtales i indkaldelsen til generalforsamlingen og henligge til gennemsyn hos formanden eller være opslået i klubhuset.

§ 9 – Bestyrelse.

Bestyrelsen består af 7 medlemmer, som vælges for 3 år ad gangen, idet der afgår 2, 2 og 3 medlemmer, første gang ved lodtrækning, derefter efter anciennitet. Genvalg kan finde sted..

Valgbar til bestyrelsen er ethvert stemmeberettiget medlem.

I tilfælde af vakance i bestyrelsen supplerer bestyrelsen sig selv indtil næste generalforsamling.

§ 10 – Konstituering.

Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, honorær sekretær og kasserer og fastsætter selv sin forretningsorden.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af dens medlemmer er til stede.

Bestyrelsen træffer sine beslutninger ved simpel absolut stemmeflerhed. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.

Over bestyrelsens forhandlinger føres en protokol.

§ 11 – Forretningsorden.

Bestyrelsen har den daglige ledelse af klubben og træffer, med bindende virkning, beslutning i klubbens anliggender.

Klubben tegnes af formand eller næstformand i forening med et bestyrelsesmedlem.

Bestyrelsen kan ansætte lønnet personale og meddele specialfuldmagter.

Optagelse af lån udover i alt kr. 500.000, samt køb, salg og pantsætning af fast ejendom kræver godkendelse af en generalforsamling.

For de af bestyrelsen på klubbens vegne indgåede forpligtelser hæfter alene klubbens formue.

§ 12 – Udvalg.

Bestyrelsen nedsætter de udvalg, der efter bestyrelsens eller generalforsamlingens opfattelse er behov for, herunder et baneudvalg, et matchudvalg, et juniorudvalg, et handicapudvalg og et informations- og PR-udvalg.

Bestyrelsen udpeger udvalgsformændene. Bestyrelsen skal godkende udvalgenes øvrige medlemmer.

Bestyrelsen fastsætter udvalgenes opgaver og kompetence og giver retningslinier for udvalgsarbejdet.

§ 13 – Regnskab.

Klubbens regnskabsår går fra 1. januar til 31. december.

Det reviderede regnskab fremlægges på den ordinære generalforsamling.

§ 14 – Ordensregler.

Klubben respekterer de af Dansk Golf Union og Danmarks Idrætsforbund fastlagte betingelser for medlemskab.

Klubben respekterer DGU´s regler for DGU- og Nordisk Introduktionskort.

For golfspillet i klubben gælder de af The Royal & Ancient Golf Club of St. Andrews fastsatte regler, samt de af bestyrelsen med Dansk Golf Unions godkendelse fastsatte lokale regler.

Fastsættelse af medlemmernes handicap skal ske i henhold til Dansk Golf Unions handicapsystem, og tildeling af handicapslag i handicapturneringer og –matcher sker i h.t. det af DGU fastsatte slope-system.

Bestyrelsen fastsætter i øvrigt de bestemmelser, som findes nødvendige af hensyn til spillets afvikling og ordenens opretholdelse inden for klubbens område. Overtrædelse af disse bestemmelser kan af bestyrelsen straffes med karantæne eller i gentagne eller grove tilfælde med udelukkelse (eksklusion) fra klubben, idet dog medlemmet kan kræve afgørelsen om udelukkelse forelagt en generalforsamling. Indbringelse for generalforsamlingen har dog ikke opsættende virkning.

Generalforsamlingens afgørelse kan af spilleren indbringes for Dansk Golf Unions Amatør- og Ordensudvalg.

§ 15 – Vedtægtsændring – Klubbens ophævelse.

Til beslutning om vedtægtsændring og klubbens opløsning kræves at mindst 2/3 af alle stemmeberettigede er repræsenteret på generalforsamlingen, og at mindst 2/3 af de repræsenterede stemmeberettigede medlemmer stemmer for forslaget.

Såfremt 2/3 af de stemmeberettigede medlemmer ikke er repræsenteret på generalforsamlingen, men forslaget dog er vedtaget af 2/3 af de repræsenterede stemmeberettigede medlemmer, skal bestyrelsen skriftligt med mindst 8 dages varsel indkalde til ny generalforsamling, der skal afholdes inden 4 uger efter den første generalforsamling. Forslaget kan her vedtages af 2/3 af de repræsenterede fremmødte medlemmer, uanset disses antal.

I tilfælde af klubbens opløsning, vedtaget som beskrevet, træffer generalforsamlingen ved simpel absolut stemmeflertal bestemmelse om den nærmere fremgangsmåde ved opløsningen, herunder afviklingen af klubbens formueforhold.

Eventuelt overskud ved afviklingen tilfalder Dansk Golf Union.

Således vedtaget på den stiftende generalforsamling i Søby den 9. maj 2001, og på generalforsamlingen den 27. feb. 2007.

Som dirigent:

Advokat Morten Nordenbæk,

Marstal

Klubudvalg

Baneudvalg:

Formand: Bent Hvolbøl Mikkelsen - 2128 2003 - mail: harris@mail.dk

Baneservice: Niels Ove Nielsen, Willy Knudsen m.fl.

Sponsorudvalg:

Formand: Poul Erik Therkelsen – 3012 5054 – kromther@gmail.com

Husudvalg:

Formand: Susanne Bramstrup - 2051 9535 - sbramstrup@gmail.com

Begynder-og Kaninudvalg:

Formand: Bodil Lamberg – 3048 0192 – bodillamberg@gmail.com


Medlemsudvalg:

Formand: Martin Sand Madsen – 2449 8991 – m.s.madsen@mail.dk

Turnerings & hcp. udvalg:

Formand: Toni Petersen - 4576 0081 - toni.loefvald@outlook.dk

Bestyrelsen i Ærø Golf Klub

Formand: Poul Erik Therkelsen

Fiolstræde 7, 5960 Marstal

Telefon: 3012 5054

e-mail: kromther@gmail.com

Næstformand: Bent Hvolbøl Mikkelsen

Halvejen 9

5960 Marstal

Telefon: 2128 2003

e-mail: harris@mail.dk

Kasserer: Ebbe Staugaard
Toldbodgade 25 5960 Marstal
Telefon: 4082 4383
e-mail: ebbestau@gmail.com

Jesper Lau Petersen
Strandstræde 49, 5960 Marstal
Telefon: 4222 6234
e-mail: jesperlau.petersen@gmail.com

Bodil Lamberg
Nørregade 25, 5970 Ærøskøbing
Telefon: 3048 0192
e-mail: bodillamberg@gmail.com

Sekretær: Susanne Bramstrup

Tværbymark 17, 5970 Ærøskøbing

Telefon: 2051 9535

e-mail: sbramstrup@gmail.com

Martin Sand Madsen

Bredgade 16, 5960 Marstal

Telefon: 2449 8991

e-mail: m.s.madsem@mail.dk

KONTAKT

Ærø Golf Klub

Skjoldnæsvej 8
5985 Søby Ærø
Tlf.: 62522363
E-mail: info@aeroegolf.dk

CVR: 27888674